Meestgestelde vragen
Taal: Nederlands
Wissel van taal:

Mijn QR-code is gescand, maar geeft een rood scherm. Wat moet ik doen?

Rood scherm aan de grens of in het buitenland? Het kan zijn dat de corona-maatregelen van het land in het land dat je bezoekt anders zijn dan in Nederland. Kijk op Wijs op Reis voor de regels en geldigheid van het coronabewijs in andere landen.

Een rood scherm kan betekenen dat de QR-code niet aan Nederlandse eisen voldoet of dat de QR-code geblokkeerd is. QR-codes die breed worden verspreid via internet of sociale media worden geblokkeerd.

Dit kun je doen:

  1. Controleer of de tijd op jouw telefoon en die van de scanner goed staan ingesteld. Zorg dat de datum en tijd op ‘automatisch instellen’ staan.
  2. Laat altijd een origineel bewijs zien. Een screenshot van een bewijs kan voor problemen zorgen.
  3. Sluit de CoronaCheck-app af. Start hem daarna opnieuw op en laat je QR-code nogmaals scannen.

Blijft het scherm rood?

Neem dan contact op met de helpdesk van CoronaCheck op het telefoonnummer: 0800-1421. Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20.

Er is altijd een groen scherm nodig voor toegang. Geen groen scherm? Dan kun je helaas niet naar binnen.