Meestgestelde vragen
Taal: Nederlands
Wissel van taal:

De app zegt dat er geen testresultaat of vaccinatie gevonden is. Wat kan ik doen?

Geen of onjuiste vaccinatie gevonden?

Heb je bijvoorbeeld één van de volgende problemen:

Dan kan het zijn dat de vaccinatiegegevens niet goed zijn geregistreerd. Neem contact op met de zorgverlener waar je bent gevaccineerd (GGD (0800-5090), ziekenhuis, huisarts of een andere zorginstelling).

Als je binnen een paar dagen op reis gaat of een evenement wil bezoeken, is het advies om een gratis testafspraak in te plannen zodat je met een testbewijs toegelaten kan worden. Kijk op ‘ik wil me laten testen, waar kan ik terecht?’ voor meer informatie.

Ben je in het buitenland gevaccineerd?

Op dit moment kun je CoronaCheck helaas nog niet gebruiken om een bewijs te maken van je vaccinatie. In sommige landen kun je ter plaatse een coronabewijs maken dat ook in Nederland geldig is. Op Coronabewijs: praktische problemen en oplossingen.

Geen herstelbewijs gevonden?

Je kan alleen een herstelbewijs maken wanneer je positieve test is afgenomen bij de GGD en de uitslag niet langer dan 180 dagen geleden was. Is de uitslag niet te vinden in CoronaCheck, neem contact op met de GGD (0800-5090) om je registratie te controleren.

Geen testuitslag gevonden?

Het kan een paar uur duren tot jouw testuitslag door de testlocatie is verwerkt. Ben je getest bij de GGD, neem dan contact op met de GGD (0800-5090). Ben je elders getest, wacht dan totdat je de ophaalcode hebt ontvangen of neem contact op met de testlocatie.

Een papieren coronabewijs aanvragen bij de zorgverlener waar je bent gevaccineerd of getest

In sommige bijzondere gevallen kun je een papieren coronabewijs aanvragen bij de zorgverlener waar jij bent gevaccineerd of getest.

Dit kan alleen in bijzondere gevallen, als het niet lukt om je gegevens op te halen in CoronaCheck door een van deze redenen:

Neem contact op met de zorgverlener waar jij bent gevaccineerd of getest en vraag naar de mogelijkheden.

Let op: in deze gevallen is het niet mogelijk om een papieren coronabewijs aan te vragen bij jouw zorgverlener: