Meestgestelde vragen
Taal: Nederlands
Wissel van taal:

Ik krijg na het scannen van een QR-code een rood scherm te zien, wat nu?

Een rood scherm kan betekenen dat de QR-code niet aan Nederlandse eisen voldoet of dat de QR-code geblokkeerd is. QR-codes die breed worden verspreid via internet of sociale media worden geblokkeerd.

Dit kun je doen:

  1. Controleer of de tijd op de telefoon van de bezoeker en de scanner goed staat ingesteld. Zorg dat de datum en tijd op ‘automatisch instellen’ staan.
  2. Controleer of de bezoeker een origineel bewijs laat zien. Een screenshot van een bewijs kan voor problemen zorgen.
  3. Vraag de bezoeker om de app volledig af te sluiten en opnieuw op te starten. Scan daarna opnieuw de QR-code.

Blijft het scherm rood?

Vraag de bezoeker contact op te nemen met de helpdesk van CoronaCheck op telefoonnummer: 0800-1421. Of als je vanuit het buitenland belt: +31 70 750 37 20.

Zonder groen scherm mag de bezoeker niet toegelaten worden.